Frihet

Jag hatar inte livet jag hatar livet jag lever. För jag är alltid rädd i alla fall mestadels så är jag rädd, speciellt för framtiden och livet. Jag är rädd för mig själv och allra mest är jag rädd för att våga och testa något nytt? Jag är så fast bunden i mina gamla vanor att jag skulle göra vad som helst för slippa behöva ändra på det. Jag vill men jag vågar inte det är två helt olika saker. Jag vill inte leva såhär samtidigt som jag inte vågar göra något åt saken.

Jag är spänd dygnet om för jag inte längre litar på mig själv. Kan inte längre kontrollera mig själv eller mina misstag som ständigt upprepas och aldrig tycks ta slut. Frihet, vad är det, kan någon berätta det? Vi är alla olika och vad frihet betyder för oss kan sprida sig ifrån en liten smörgås till ett hav av pengar.

Vadå är frihet för mig, förr hade jag sagt att frihet var att gå ur skolan, skaffa jobb, få jobb , flytta hemifrån och tillslut skaffa sig ett normalt och fridfullt liv omringad utav  personer som jag älskar, få resa runt om i världen och träffa massa nytt härligt folk, testa på nya saker och göra allt det där som stoppar mig nu.

 Men allt sådant där ligger så långt ner på min lista nu för all energi går åt till detta så frihet för mig nu skulle jag väl säga var att våga, att ge allt annat här i livet en andra chans, att våga misslyckas, att orka ställa sig upp och inse sina misstag. Ge en själv en push när man faktiskt klarat något och försöka se framåt istället för bakåt hela tiden. För det som hänt kommer aldrig kunna tas tillbaka igen vi måste helt enkelt gå vidare och göra det bästa utav situationen och kanske till och med våga ge sina drömmar och mål ett ärligt hopp för att sedan kanske märka vad vi gick miste om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0