Tankar

Känner mig extra fet idag efter intaget av all jävla mat igår. Hade inte duschat på flera dagar förutom idag, jag orkade helt enkelt inte, att gå till duschen tog alldeles för mycket utav min tid och att bara räcka sig efter tandborsten var precis så jag orkade. Ibland är det helt enkelt äckligt att vara ätstörd vet inte om det är något som ingår eller om jag bara har lagt av helt. Har suttit helt apatisk i  flera timmar framför datan och i princip inte gjort något? Att gå till affären (5min) kändes som en hel timme ändå var jag ute och motionerade i säkert nästan två timmar igår.

 Gick en vända idag också men stegen var alldeles för jobbiga, de sista 100 stegen kändes som bly och jag ville bara hem och försöka få iordning på allt i den nya lägenheten. Men jag vet inte hur jag ska ha kläderna, hittar inte alla sakerna och allt ska ligga så jävla perfekt! Jag är verkligen inte någon perfektionist när det gäller sådant. Jag är äcklig och hatar att städa och hålla iordning. Jag är så jävla rädd för att bli deprimerad och vet inte om jag kanske redan är det utan att själv veta om det?

 Ligger ibland och har ångest om livet, framtiden och vad ska hända med mig. När jag var liten hade jag så fruktansvärt mycket mål med mitt liv osv men just nu känns det som om all den här andra skiten går före allt, vill verkligen inte det men jag är för feg för att våga just nu. En riktigt fegis när det gäller chansa och enda gången här i livet man verkligen kan ta sig fram och lyckas är våga, testa, misslyckas, resa sig och försöka med nya metoder. Jag vet exakt hur jag ska bete mig för att bli frisk.

 Vet vad jag ska äta, hur mycket, när och vad. Vet vad som borde gå före och vad som är viktigas här i livet att priorritera. Sitter nästan och säger till min behandlare hur jag ska göra men det är bara tomma ord för i min verklighet gör jag allt sådant tvärtemot. Min behandlare: Du ser extra ledsen ut idag, har något speciellt hänt? ingenting händer, det är problemet jag står kvar på samma nivå .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0